Lördagskvällen

Igår hade vi en riktig myskväll här hemmais god mat och sen efter det kollade vi på idol. 
 
Lovisa hejade på Elin och blev skitsur idag när jag sa att jag trodde att det va Kevin som vann:) 
 
Vi åt löksoppa à la per Morberg till förrätt! 
 
 
 
Varmrätten vart riktigt god och det fick bli helstekt oxfilé med delikatesspotstis och rödvinssås och så lite ungastekta tomater och lätt kokta sockerärtor! 
 
Köttet var så jäkla mört att det näst intill trillade sönder i munnen... 
 
 
 
Hade det i ugnen tills det var 58 grader och sen vilade det i folie i ca 15 minuter och steg då några grader till. Precis lagom, inte rött men inte välstekt. Jag gillar annars när det är lite rött men det ska man ju inte äta när man är gravid... 
 
 
Och till efterrätt blev det vaniljglass med hjortronsås och mandelflarn. Perfekt avslut:) 
 
Bild lånad från Google, mina blev så mörka)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0