gravid v 36

Då har vi gått in i vecka 36 nu... 
 
och det känns som om det är en EVIGHET tills v 41! 
Bebis sprattlar och har sig och verkar må bra vad barnmorskan kan se. Det lilla hjärtat pickar på så fint och i Tisdags när vi var på MVC så tyckte hon att det känndes som om den vänt på sig men ligger väldigt högt upp. Den har alltså INTE fixerat sig och kan med andra ord vända på sig några gånger till innan det är dags. Så nästa gång ska hon kolla mer noggrant hur den ligger för det gick inte att känna helt 100. 
 
Mina värden ser bra ut, både socker och järn. Jag äter inga järntabletter och kommer inte att behöva göra det heller. 
 
Magen är inte så stor, eller jo den är stor men i början låg jag lite över normalkurvan och nu ligger jag lite under men det ser bra ut som sagt.... 
 
Vikten då.. ja det är ju inte kul att gå upp i vikt men jag har hittills gått upp 6 kg. så 0,8 kg på de två veckorna sen jag var där sist. 
 
Så några kg kommer jag nog att lägga på mig till tror jag... Men med tanke på att jag mest mår illa och inte vill ha något att äta eller dricka förutom cola och mjölk så ska det väl inte bli allt för många hoppas jag... 
 
Så här har magen växt till sig och ser ut idag... 
 
 
Däremot så känner jag av i mina ben när det börjar bli eftermiddag att dom svullnar och fötterna får knappt plats i skorna om jag haft dom på mig en hel dag... 
 
Annars mår vi ganska bra, förutom då foglossning,ryggont, illamående, konstant varm,allmänt tung och riktigt osmidig, och för att inte tala om hormonerna för dom är hemska med det har du ju redan förstått=) 
 
( jag gillar inte att vara gravid!)
 
Men förutom det är jag (idag) vid gott mod=) 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0