Adventsfika

 
 
Det har varit full rulle idag med, inte på det sättet att vi igentligen varit så effektiva men vi har grejat och hållt på hela dan...
 
vi har bakat lussekatter, rullat mozartkulorna i choklad för det hann vi inte igår. Jag har tvättat och dammusgit. 
Jonatan har jobbat lite på fm och sebugar han bytt vår vattenpump som inte fungerade daim den skulle.
 
och Lovisa har lekt med en kompis... 
 
Mänu på em så kom jonatans mamma, pappa och bror hit på lite adventsfika:) 
 
 
Till lunch blev det potatis och purjolöksoppa! 
Har du inte protar det så gör det. Enkelt och smidigt och tar inte så lång tid och så gott! 
 
Jag skivar potatis i ca 0.5 cm tjocka skivor, strimla purjo (det vita inte det tjocka gröna) koka tills potatisen är mjuk ihop med 2 grönsaksbuljongtärningar salt och vitpeppar. Sen mixar du allt till en slät soppa och häll i grädde och lite mjölk till önskad konsistesmskille upp och smaka av med salt och vitpeppar. 
 
Jag steker även bacon till då det blir väldigt gott till!:) 
 
 
Nu ska jag och Lovisa kolla på vad blir det för mat!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0