God morgon!

Det är tur att jag tar mycket kort för man glömmer nästan från dag till dag vad man gör... allt flyter ihop och det känns som om man inte gör så mycket men dagarna flyger förbi!
Men nu när jaf kollar på korten jag tagit sen jag skrev till dig sist inser jag att vi visst gjort en hel del=)
 
Nu är det inte många dagar kvar tills vi åker hem och är tillbaka i vardagen igen... ska bli både skönt att komma hem men ändå tråkigt för vi har det toppen här...
 
Jag skriver lite till varje bild ist...
 
 
 
Åkte ut med båten här om dan och Lovisa tjatade om att åka ring efter båten så vi knät fast ett snöre och så hoppa hon i=)
 
Mäkta nöjd va hon men lite rädd för fiskar och manateerna (sjökor) i vattnet
Stranden vi åkte till.. och det var några fler där men inte många så det va perfekt!!=)
 
Jag, Jonatan och Lovisa åkte till en stor outlet där dom har de flesta stora märkena och till vansinnigt bra priser! endel var outlet butiker och endel var det inte, men vi handlade på rätt bra som ni ser=)
Så nu är mitt shoppingbehov stillat för ett tag frammöver=)
 
  
Endel av fynden.. och så hittade jag två par läckra stövlar att ha nu när vi kommer hem till kylan=)
 
Idag har vi varit iväg till en strand i närheten av lägenheten... morfar och lovisa badar..
 
Min stora tjej som tycker att hon själv har blivit större än vad hon är... hon vill vara så stor och tuff men när det väl gäller så är hon inte det ändå..
 
Den senaste tiden ( även hemma) har jag märkt att Lovisa går runt och låtsas att hon röker och tycker att hon själv är as häftig och nu när vi har varit här så snusar ju Jonatna och Pappa röker och även Jonatnan och då har hon hålt påoch tramsat sig med både sugrör och vanliga cigg och låtsas att hon röker dom och när jag säger till henne himlar hon med ögonen och tycker att jag är världens larvigaste...
 
och ikväll var det lika dant fast då var det snus det gällde... gick hon och fråga Jonatan om hon fick ta en snus  och kollar på mig... Och trött och sur som jag redan va så orka jag inte med det här jävla tramset längre och jag är livrädd för att hon ska börja med något när hon blir äldre så jag sa " ja men ta en snus du men då ska den vara inne i 5 minuter med" du spottar inte ut den innan så får vi se hur mycket du tjatar om det sen...(och tänket att hon frhoppningsvis ska bli avskräckt)
 och ungen blir skitglad!!!!
så hon stoppar in en snus ( portion) och tycker först att hon är frän men efter ca 1 minut när skiten börjar rinna och det börjar bli starkt va det inte lika kul längre... 2 minuter sen spotta hon ut den och nu har YES!! det va hemskt av mig jag vet det och jag ängrade mig fruktansvärt när hon blrjade gråta me jag hoppas att det gav någon som hellst eftertänksamhet!
 
Nu ska jag lägga mig hos lovisa och krama om henne för hon är det bästa jag har... och det är ju hemskt när man som förälder inte känner att man når fram och jag REDAN när hon är 7 år börjar trotsa och speciellt med sånt här!! MAKTLÖS kallas det...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Vi längtar efter er hör hemma<3. Fast Björn skulle väl iof aldrig erkänna att han vill att Jonathan ska komma hem men d tror jag nog han vill egentligen=P.

Svar: Haha nä det har jag svårt att tro=) och vi börjar längta hem ordentligt nu=)får träffas när vi kommer hem kramar
Frida Nävarp

2012-09-20 @ 13:19:48
URL: http://www.marialackdal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0