kvinnor kan allt

har ni tänkt på att vi kvinnor klarar allt, vi fixar allt om vi bara vill, laga elstaket, får det att funka, fixar och donar i hemmet så att allt där funkar, vi jobbar, driver eget, sköter djur, vårdar människor både i familjen och utanför, vi fixar bilar ( inte allt men endel), vi handlar och shoppar åt alla i hushållet, sköter papprena ja jag kan ju sitta här hela dagen!
Bakom varje frammgångsrik kille står en kvinna!
fasen vad jag tror att det stämmer eller jag är helt säker på det...
sen om det är en fru, sambo, mamma, mormor spelar ingen roll, men en man behöver en kvinna som stöttar och hjäper till med allt förutom just jobbet... jag menar hur ska han kunna städa, hålla iordning på huset, träna, laga mat, tvätta, diska sammtidigt som han faktiskt jobbar??
det går ju bara inte!! eller??
Igår låg jag i soffan och tänkte på en sak.... när jag är i butiken och håller på med tex papper eller webbutiken eller något sådant så gör personalen allt för att inte störa mig i det jag just då håller på med och ber om ursäkt lite för att dom stör vilket självklart är ok, och när jag har EN ledig dag och butiken är öppen så kämpar dom gärnet för att inte ringa och störa mig för att jag ska få vara bara ledig för det tycker dom att jag verkligen har förtjänat och behöver...
men när man är hemma och är mamma och sambo, och ordet mamma och Frida missburkas något fruktansvärt. Om det är för att jag vet allt eller för att det är bekvämt vet jag inte det är svårt att avgöra. Men med tanke på att jag inte är någon jävla övervakare så kan jag ju omöjligt veta allt så det måsste ju vara det senare alternativet....
"mamma vart är mina röda byxor?" "mamma jag är hungrig" " frida vart är mina nycklar?" mamma jag vill ha det" "frida kan du hämta mitt snus? jag är ju så trött på mornarna och du är ju så pigg (ligger som en klubbad säl och försöker förbrilt visa hur trött jag är)" " mamma kan du ge mig fjärkontrollen som ligger en meter ifrån fåtöljen" " fan vad det ser ut här Vi måste städa" (vilket igentligen skulle låtit så här om man hade vågat uttala det så " frida det ser förjävligt ut här DU får ta och städa NU" "va fan är du sur nu"
" fan har du sett mitt snus" "vet du vart jag la det vita kuvertet förut"
och sen när man har den där dagen ledig så är den helt plötsligt uppbokad av andra som har bestämt att man ska göra trädgårdsarbete, storstädning av huset, bada hit och lekland dit kör mig dit bla bla bla bla...............
så med tanke på detta tycker jag att vi borde ha mer än en kvinnodag per år!
Och så tycker jag att ALLA tjejr och kvinnor ska ta åt sig av det här!
DU ÄR EN SUPERKVINNA OCH DU KAN ALLT BARA DU VILL!


och är det så att ni tycker att jag klagar?
så är det precis vad jag gr men oavsett hur mycket jag gnäller, klagar, surar så älskar jag mitt liv och jag har allt jag någonsin kunnat drömma om förutom en mindre fettmassa och mer pengar!
Och för att inte tala om min lilla familj som trots mamma och frida missbrukandet så älskar jag dom helt oändligt mycket!
Gnälllmonstret her self!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0