smink

Jag har ju helt glömt av att några av er ville veta vad jag använde för smink så tänkte nu visa er detta=)
image description
Dessa produkter använder jag varje dag.
Det är en rengöring med lite peeling i,
en dagkräm, en fondation och en primer.
och mascara...
först tvättar jag mig ju som vanligt med rengöringen när jag går upp och även när jag lägger mig.
Sen tar jag lite dagkräm  (efter att jag tränat och duschat)
och sen börjar jag med min fondation primer ( för att sminket ska sitta längre och bättre)
sen använder jag marykays fondation för fet hy.
sen brukar jag pudra på lite id mineralpuder för att inte få en kladdig yta och efter sen lite rouge men inte alls mycket och sen ett sorts kalk även det från id.
sen eftersom jag har äst intill obefintliga ögonbryn eller iaf halva så målar jag i dom, fyller bara i den naturliga linjen... men en penna från H&M light brown heter färgen
efter det är det dags för ögonen och då drar jag ett TUNT lager med eyliner en blöt och vattenfast sådan och sen på med mascaran. för det mesta sminkar jag bara över fransarna inte något på de undre...
FÖRE (inte för att det behöver skrivas för det ser ni ju ändå)
EFTER

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0