familjen annorlunda

Jag och Jonatan har precis legat och kollat på familjen annorlunda på tv4...

Fattar inte hur man vill ha så jäkla många ungar.. ja menar vist med 3,4,5 st men 11 WTF!!=)

haha men är dom lyckliga med det är är det ju bara att pippa på och skaffa fler, men hur fasen har man råd?
Jag tycker det är "dyrt" med en om man nu får säga så utan att bli stämplad som hemsk...
Det är ju nya kläder och det är ju inte så att alla barn kan ärva för det slits ju sönder hela tiden det blir hål på knän och hur kul kan det vara för nästa unge att ta över ett par bralls som storebror har pajjat en gång och så har man klistrat på ett snyggt fotbolls märke eller något annat jox...

10 min senare..

vet ni vad jag va ju bara tvungen att kolla upp vad man får i barnbidrag när man har många ungar och har man 6 barn så får man 1050:- + 4100 i flerbarnstillägg... alltså har man 6 barn får man sammanlagt 10400 i barnbidrag och har man då 11 så lär det ju bli en bit över 22000:-/ månad så det är ju inte så konstigt att man klarar sig då...
storkok (vilket det så klart blir ändå) baka, planering och pappan jobbar 100% och mamman borde ju kunna jobba iaf 50% då blir det lite pengar in ändå...

hm....

Jonatan det kanske är det vi ska satsa på... skaffa en sjuhelvetes massa ungar...

haha nä jag tror inte att man blir rik på att skaffa mycket barn men du måste ju hålla med om att det är mycket pengar att få minst 22000:-/ månad för bara barnen...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0