träning

imorgon är sista träningspasset för denna veckan... eller nä det är det ju inte , på söndag är det ju ett till med ja..
Det va ju faktiskt lite skönt då har jag iaf fått mig 4 dagar denna veckan...
KOllade ju på biggest loser förra veckan och då pratade dom om att man mådte variera träningen ofta för att kroppen vänjer sig vid träningen och blir lat och inte förbränner lika mycket som vid en varierad träning... så nu försöker jag att variera mina pass lite mer..
förut har jag ju bara kört cross och styrka men igår sprang jag 4 km 3 km på 7,4km/h och 2 minuter på 12 km/h och i 3&lutning och så höll jag på i 30 minuter! Det va SVINJOBBIGT!!
och sen efter det körde jag styrka på överkroppen! och som avslutning cyklade jag 6 km...
Idag blev det inte så avancerat... men jag ökade hastigheten och motståndet.. satte upp ett mål som jag ALDRIG trodde jag skulle klara 7 km på 28 minuter... men det gick... det är pissigt jobbigt när man har satt en tid man ska klara det på för då märker jag att jag spänner mig lite och då blir det mycket jobbigare... (tävlingsmänniskan kommer fram)
Men jag är nöjd..
jo men herregud jag provade sån där roddmaskin förra veckan... sa jag det??
nä det gjorde jag inte va?
skit samma jag tar det igen iaf...
Jag fattade ju inte ett jota av hur man gjorde för att ställa in tiden men jag tänkte att 5 minuter var allt jag han med för annars skulle jag inte hinna svettas klart inna jag duchade...
men så på något sätt fick jag in skiten på 2000 meter och sen va det bara att köra och vad jobbigt det va!! det var kul men jag trodde inte att det skulle vara så konditioenskrävande som det faktiskt var... vet inte hur lång tid det tog men kan nog vara ett bra kompliment tänkte jag.. så ska försöka mig på det igen=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0