Städmonstret

herregud!

Min sambo har sen igår sagt att han ska skura golven och inne på toan idag.. han verkade rätt nöjd med det att han föreslagit det och jag va supernöjd att han äntligen tagit sitt förnuft till fånga att börja hjälpa till här hemma...

Jag har under förmiddagen plockat iordning och dammat så det "bara" ska vara att skura..
och då tycker jag nu att jag gjort mitt och satte mig nu vid datorn...

BAKGRUND- när jag städar så sitter Sambon 99% av fallen vid datorn och störs inte ett skit av att han inte hjälper till och får inte dåligt samvete, och när jag blir irriterad över att han inte kan lyfta ett finger och säger det så blir han lite smått förbannad (brutal underdrift vad gäller smått) för att jag tjatar på att han kan hjälpa till med attt göra iordning hemma i vårt GEMENSAMMA hus...
till svar får jag alltid- men jag har fan ingen lust nu, jag tänker fan inte städa nu bara för att du säger det, jag har annat att göra nu!! (spela, sitta på nåtet) då blir jag sur och stänger (slänger) igen dörren in till datarummet och så går jag där ute och städar och surar..

så nu när jag har gjort klart det jag skulle göra.. eller klart det finns ju alltid mer att göra men det är så pass iordning nu så att jag med gott samvete kan sätta mig ner och kolla mail, bloggar fb osv...
MEN
nu är det ju så att då får sambon skura själv medans jag "bara" sitter och inte gör något under tiden... (så som det alltså brukar vara fast omvända roller) men jag har ju alltså gjort mitt redan fast på fm... och nu går han runt och ropar på mig och säger att jag måste göra det och det och det o si och så...
så nu säger jag vänliget medans jag asgarvar nä man jag vill inte nu=)

Men skillnaden är nu att jag surar men Idag Söndagen den 8 Januari har STÄDMONSTRET Jonatan Viström skapats!!

här ska ingen sitta när han inte gör det=)


hahahahahahahahahahahahaha
jag njuter innombords och inte bara där jag kan inte sluta le.. jag är såååå nöjd!!


Ni som hinner läsa detta inlägg innan monstret ser det GRATIIS för sen kommer jag att vara tvungen att ta bort det för då blir bloggpolisen sur;)


Kommentarer
Postat av: mickiis

hihi... måste känns underbart med detta städmonster :)

2012-01-08 @ 16:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0