pengar, mat, helg och inget

Ve och fasa vad jag fryser, det är precis svinkallt här nere på jobbet trots att jag har en värme fläkt och då menar jag inte en liten utan ett stort as... men kallt är det ändå...
Birgit (som är anställd hos oss) som var fullt påpälsad här om dagen när vi jobbade sa men se det positiva frida då förbränner du mer!!=)
och skuttade glatt vidare=)
haha jo iof men det är vidrigt att frysa men ännu värre är det att svettas och vara varm... då fruser jag trots allt hellre!
Fy vad jag hatar att inte ha massa pengar... I helgen kommer några utav Jonatans gamla lumparkompisar hem och ska sova över och det lär ju bli en del alkohol och eftersom jag dagen efter sist dom var hemma fick installera en ny toalettstol så tänkte jag att det kunde varit skönt att åkt iväg bara jag och Lovisa men då ska man ha pengar till det med...
och just nu finns det tyvärr alldeles för många hål att stoppa pengarna i ändå....
så vi får nog hitta på något annat men ändå så vi kommer bort från huset några timmar iaf=)
Jonatan säger så snällt men gumman ni får ju jättegärna vara hemma och det är ju bara trevligt om du är med... för att i nästa andetag säga och du somnar ju ändå vid 21 så det är ju ingen fara....hmmm
Imorgon är jag ledig.. skulle ju varit ledig i början av veckan men det blev ju inte så ändå sen så imorgon ska jag äntligen vara hemma och bara va! Lovisa är med ledig så vi får vara hemma och mysa i lugn och ro tills lumpengänget sätter igång=)
måste åka in och handla med det är så tomt att det ekar i kylen nu igen... ikväll får det nog bli till att baka lite bröd och kanske steka lite pannkakor....
kom precis på det att man äter pannkakor på så olika sätt..
Jag lägger ut en först sen lite sylt på det och sen lägger jag ut bananskivor över hela kakan och sen häller jag opå lite grädde på det och sen en till pannkaka ovanpå så det typ blir som en pizza fast dubbel och med pannkakor ist...
lovisa vill ha sylt och grädde på och det rullar hon till en korv.. jonatan tar lite av allt... och hur som hellst han har inget mönster i sin ätning=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0