Jobba till 75?!



Vilket rabalder det har blivit om att vi ska jobba fram till 75....
Det går så jäkla bra att säga att " ja jag kommer absolut att jobba så länge det bara går"  "jag hade gärna jobbat längre" "jag kommer jobba hela mitt liv" bla bla bla.... BULLSHIT tycker jag!
Skulle jag kunna skulle jag sluta jobba vid 55-60 så att man hinner göra vad man vill utan att veta att om 2 veckor ska jag tillbaka och jobba igen sen är det 1 år till nästa semester. Och att man hinner göra saker innan man får en massa krämper och ålderssjukdomar (för något lär man ju garanterat åka på)

Jag tycker inte att man ska behöva jobba hela sitt liv.... och vill man inte jobba till 75 så får man se till att pensionsspara innan så att man inte hamnar i den situationen att man MÅSTE jobba.. jag kanske tycker annorlunda om några år och vill jobba jätte länge men då ska det vara et val som jag gör för att jag vill jobba inte för att jag MÅSTE...

Sen trivs jag JÄTTEBRA med mitt jobb och skulle inte byta bort det! Jag har aldrig känt mig så hemma som jag gör nu även om det är ohyggligt mycket jobb och lite fritid men det är det jag hoppas få när jag blir 55-60 =)

hitta en kul bild...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0