Nutellarulle

Hade en burk med nutella över eftesom inte allt gick åt så hade jag ju en massa kvar och för att jag ska slippa ha dåligt sammvete för att den står där i skafferiet helt ensam och bli tvungen att äta upp den själv så passade jag på att baka lite av den ...
Så igår blev det en nutellarulle!
Så sinnessjukt god och så lätt att göra, tog mig sammanlagt ca 15 minuter från att jag började till att den var färdig...

här kommer receptet..
Ingredienser:

3 ägg
1,5 dl socker
50 g smält smör
2 msk mjölk
2 msk kakao
2 msk potatismjöl
5 msk mjöl
1 tsk bakpulver

1 burk nutella

Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Smält smöret och häll i mjölken i den.
Blanda kakao, potatismjöl, mjöl och bakpulver och rör försiktigt ner detta i äggvispet varvat med smörblandningen.
Häll ut smeten på ett bakplåtspapper och grädda i 250 gr i ca 4-5 min.
Stjälp upp kakan nästan med en gång på ett nytt bakplåtspapper ströat med socker.
Låt kakan svalna något innan nutellan breds på, är man för snabb så smälter nutellan.
Rulla sedan botten från den ena långsidan till den andra. Den här rulltårtan blir bäst om den fryses ner innan man skär upp den för att den skall behålla sin form.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0