Måndag igen=)

NU har jag kommit till jobbet igen då=)
Tog lite sov morgon idag när Lovisa ändå inte var hemma och inte skulleupp till skolan svina tidigt...
så det var riktigt skönt att få sova lite!=)
Baka föressten mer mazariner igår gick ju så jäkla fort och enkelt som sagt så va lika bra att passa på!
sen gjorde jag en skiiiiit god chokladkaka...

3 dl strösocker
2 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
3 msk kakao
150 gr smält avsvalnat smör
2 ägg
1 1/2 dl hett vatten

Topping:
2 dl grädde
3 msk oboy
100 g mjölkchoklad
en gnutta salt
valfrit strössel/pynt

Vispa ägg och socker, rör i alla torra ingredienser och smöret. Rör sist ner vattnet. Häll smeten i en bröad form och grädda i 175 grader ca 40 min.

Koka under tiden samman grädde, choklad och oboy tills det tjocknar något. Låt svalna. Bred smeten ovanpå kakan när den svalnat . Pynta! Jag hade på pärlemovita kulor och en marsipanros.

kak2

 

viktigt att glassyren får svalna och bli riktigt krämig innan du brer på den annars rinner den av. (gjorde den för mig igår) så fick ta en gammla bild=)

blev j'tte saftig och god!

 

nu måste jag berätta en sak, ringde precis till Swedbank och skulle be dom föra över pengar till ett annat konot fast på Länsförsäkringar, och vet ni vad dom tar för den "tjänsten" ????!!!! 
150 jävla spänn!!!!

för att dom ska göra 5 knapptryckningar så tar dom jävla svinen 150 kr!!! Hur otroligt sjukt är inte det??? 
och då är den lilla spjuvern som sitter i andra luren så jävla snäll och berättar för mig VARFÖR!! och det är för att man ska vara nyckelkund hmmm.... bra upplägg hörredu!! 
vem tror han vill bli nyckelkund hos dom när det enda dom går in för är att ruinera en?

och se berättar han i nästa andetag hur mycket mina kort och internet tjänst kostar mig / år och då blir jag sur som fan är säger "det är ju precis därför man inte vill vara kund hos er!!! det är ett jävla misstag att pengarna kommit in på det här kontot från första början och nu ska jag behöva betala en massa för att få ut dom??? det är ju sjukt... "ja men ja me hör jag i andra luren

sen säger han ja med det här kostar det på alla banker...

 

öööööö NÄ!! då förklarar jag att på länsförsäkringar betalar jag inget för det här det är GRATIS!!! för jag har precis allt där (sa jag inte till honom utan bara att det va gratis)

och vet ni?? då blir han sur och lägger på luren i örat på mig!! det är service det!!

så nu måste jag gå och ta ut pengarna via bankomat för att sen gå till nästa bank för att sätta in dom!!!! JOBBIGT!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0