bilförare och äckliga djur

Först ska vi prata om bilförare...

Vi kan börja med här hemma, Jag tycker inte att jag är en sämre bilförare för att jag är kvinna flicka tjej vad man nu vill kalla mig och jag tycker ABSOLUT INTE att jonatan kör bättre än mig, snarare tvärt om. Jag är LIVRÄDD (utan överdrivelse) när han kör...

MEN

alltid och då menar jag alltid när man åker på vägarna, om jag hamnar bakom en som kör väldigt långsamt så vräker jag ufta ut mig men kärring flytta på dig så jag kommer förbi... eller när någon kör dåligt som här om dan när jag va på väg in till jobbet så va det en som körde mitt i vägen så man inte kunde köra om och genade i kurvorna så det inte gick då heller och körde allmänt ryckligt, även där blir jag förbannad över att HON inte kan köra ordentligt!
då är det alltså en kvinlig förare i alla sammanhang där det körs dåligt, inte bara dessa utan alltid.
Men är det däremot någon som kör fort så säger jag jävlar vadd HAN körde, eller som idag så va det en som låg frammför mig på vägen och skulle göra en vänster sväng och körde undan på ett väldigt smidigt sätt så jag behövde inte sakta ner och inte heller dom bakom mig vilket var bra enligt mig och dä säger jag för mig själv "duktig pojke det gjorde du bra" och när jag kör förbi ser jag till min förvåning (???) att det är en kvinna...
MEN HÄLLÅ???!!!
vad fasen är det här???
varför är det så??? det är ju faktiskt så att när man kör om dom här jäkla söndagsåkarna så är det lika ofta det sitter en gubbe/man bakom ratten!

visst är det så här?! men det är igentligen helt fel. självklart inte om man frågar männen men om man ser till hur folk faktiskt kör bil... sen finns det ju som vanligt alltid undantag men i det stora hela..

så till nästa grej och är ni äckelmagade eller känsliga bör ni inte fortsätta läsa / kolla nu....




OK  nu ser jag att den inte va så bra men ni ser ju åtminstonne vad det är...




och den här vidriga saken ligger PRECIS nedanför min trapp!!!!

fiiiii fan vad vidrigt! äckliga katter som släpar hit snuskiga saker!! jag blir lika rädd och tillo med gråtfärdig varje gång som släpat hem sånna här...
i vanliga fall brukar det bara vad små möss men denna är en halv rätta eller en liten råtta, ca 15 cm är den.... och kolla in svansen! tjock och äcklig är den!!

men kissen fick ändå belöning, en burk tonfisk fick han=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0