lunch

sitter just nu och äter lunch... och då kommer jag att tänka på något väldigt konstigt....
Jag har inte alls varit lika engagerad i att laga mat hemma, inte handlat en massa heller utan kommit hem fixat ågot av det vi har hemma och inte varit missnöjd över det... (vilket jag i vanliga fall brukar) jag brukar ju komma på något på morgonen eller förmiddagen som jag är sugen på och som vi ska äta på kvällen och sen blir jag manisk och måste ha just den rätten just den dagen... men nä... har inte hänt nu på ett tag...
och igår hände det något ännu konstigare... jag gjorde pannkakor till kvällsmat. till Jonatan och Lovisa då förståss och för omväxlingsskull omelett och bacon till mig och jag inser när jag såg dom äta dom där supergoda pannkakorna med syllt och grädde på att jag inte ens tyckte lite synd om mig själv... jag var inte ens lite avundsjuk på dom... jag var helt och hållet nöjd med att äta min omelett....
och i lördags va jag och Jonatan ute på restaurant och åt och sen gick vi på bio... jag beställde in mini ribbs och stekta grönsaker till IST för klyftpotatis... sen klarade inte servicepersonalen av att frammföra just det önskemålet eller så hade väl kocken lässvårigheter och inte läste på lappen att min tallrik skulle vara UTAN kolhydrater men så jag fick iaf en fet tallrik med ½ majskolv, ribbs, massa potatis, och en klick med colslaw... och jag gnällde inte utan åt upp mitt kött och coleslav och inte en enda bil potatis och va inte ens sugen på det....
jo men sen poå bion så skulle vi köpa nötter att tugga på med Jonatan har ju inte samma karaktär som mig så han vräkte ju med massa bananaskid (som är sååååå JÄVLA gott och det luktar ju himmelskt gott med för den delen.) och jo jag va lite sugen men inte så som jag borde vart.. sen va jag ju tvungen att gnälla lite så Jonatan skulle märka hur duktig jag va osm inte åt något godis.... och inte heller nästan några nötter....
VAD FAN HAR HÄNT??????
ÄR JAG PÅ VÄG ATT DÖ???
BLI HELT JÄVLA AVTRUBBAD FÅR ATT KÄNNA BEGÄR IGEN????
jag NÖJER mig med det här till lunch... det enda goda är tomaterna!!!!
jag blir lite rädd för mig själv med innser att det måste vara all planering innför julen och julbak hit och dit som gör att jag inte hinner tänka på all vardagsmat!!=)
haha jag är ju sinnessjuk!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0