sport

Idag när jag va på gymmet så va det en jävla massa ungdomar där.. gick nog på någon form av idrottsgymnasie och vad jag tror efter att stått bredvid dom ett tag så tror jag att det va typ hockey eller något sånt och det va alltså ett 10 tal killar och 1 tjej...
en tjej som inte var så värst kvinnlig utan en tomboy!
och det fick mig att tänka en del... först på kvinnor i hopckey... och kalla mig vad fasen som hellst men vissa sporter är killsporter och vissa är tjejsporter... Jag tycker att balett, konståkning mm är tjejsporter tex, det är sporter där man ska vara smidig och grasiös
likaväl som jag tycker att hockey är för killar, det är hårt och tufft spel inget för tjejr..
sen tycker jag att sporter där man måste skilja på tjejer och killar visar at det inte är på samma villkor...
risdport är bra... där tävlar män och kvinnor på precis samma villkor och den som är bäst oavsett kön vinner och oavsett kön på hästen.. inte tjej hoppningar där man tävlar med ston eller valackar/hingstar eller mäntävlingar...
det ska vara på samma villkor i samma tävlingar och kan inte en kille komma upp till samma nivå som tjejerna i en viss sport hör han inte hemma där, och lika så med tjejer i killsporter...
nu ska jag ta och lägga upp bilder på webbsidan!=)
och fasen vad jag längtar tills det är dags för lussekatter, julmust skummtomtar och pepparkakor för min del!! kommer bara säga slurp så är allt borta!=)
ska nog ge mig på att baka något ikväll när jag kommer hem.. får se vad det blir idag!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0