matsedel

sitter precis och funderar över vad vi ska äta i veckan, vill ha lite inspiration... tycker det alltid blir att man gör samma mat jämt och ständigt... köttfärssås och spagetti, köttbullar, falukorv, ja tråkigt är det iaf...
så nu harjag fått lite inspiration och tänkte att jag lägger upp vad vi ska äta i veckan så kanske ni med kan få lit tips...
Tisdag: har ej bestämt mig riktigt men antingen skaldjur eller cambozolabiffar med gräddsås och stekt broccoli.

onsdag: svampsoppa med färskaräkor

torsdag: kycklingfilé i krämig sås med smak av soltorkade tomater serveras med sallad och stekt broccoli.
fredag: får vi se vad det blir, kanske onelett för jonatan jobbar och jag är hemma själv och då blir det inget avancerat... tycker det är tråkigt att laga mat till sig själv.. roligare när man är flera som äter... =)
så då vart det kalrt... till lunch kommer jag att äta samma som jag åt kvällen innan, smidigt att bara göra lite mer när man ändå lagar och så har man till lunch dagen efter. slipper man antingen vara hungrig eller krångla med det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0