fisk till middag

Här om dagen satt jag och kolla på halv 8 hos mig.. Och då va det en som bjöd på Gös... Och eftersom vi äter fisk så sällan här hemma så tänkte jag att det kunde vara kul att prova, jag tycket att det är lite svårt att veta vad man ska göra med fisken... panera är ju inget kul och lax i ugn äter vi ju endel eller det är det enda i fisk form vi äter så ville prova något nytt och det va riktigt gott... eller jag och Jonatan tyckte det ialla fall.. Lovisa bara grimmaserade, men det va nog mest för att jag va korkad och svarade på att det a purjolök i och då passade det inte fröken Nävarp att äta...

Här kommer receptet för er som vill pova en god och enkel fiskrätt!!

Göspaket
4 st gösfiléer (200 gr/st)
120 g smör
2 st små morötter tunt strimlad
1 st liten purjolök, tunt strimlad
1.5 dl färsk dill, hackad
0.5 st citron, saften
Peppar
Salt
Ugnsfolie


Göspaket
Värm ugnen till 225 grader.

Dra ut 4 stycken folie ark på ungefär 80 cm vardera.

På varje ark läggs den strimlade purjolöken och morötterna.

Stek gösfilen i stekpanna någon minut på varje sida, lägg sen upp fisken på grönsakerna.

Lägg 30 gr smör på varje fisk, strö över hackad dill.

Lite citronsaft pressas över.

Vik över folien och gör fina täta paket.

Ställ in i ugnen i cirka 12 minuter.


Servera med en god sallad, och pressad potatis!








Jag serverade med romsås och potatismos och till mig blommkål...


SMASKENS!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0