barnkalas och städdag



Idag är det exakt 7 år sen jag låg och bad för mitt liv, jag skrek av den värsta smärta jag någonsin upplevt och det enda jag ville var att dom skulle skära upp magen och ta ut ungjäveln som sjorde så här mot mig!!!

Trodde jag skulle spricka från hakan och nedåt att jag skulle få men för resten av livet och att jag aldrig mer skulle kunna gå  eller sitta utan ärr börja lipa!!

Alla pratade så förbannat mycket om hur hemskt det var att FÖDA barn och jo men absolut det är ju vidrigt och igentligen väldigt förnedrande att helt okända människor ska köra in fingrar mellan benen för att kolla hur många cm man är öppen???!!!! vem fasen kom på det?? garanterat en kille...

och sen ska man ligga och vresa som en jag vet inte vad! det är ju ganska sjukt igentligen och det ska vara naturligt?? för vem?? inte för den som ligger med smärta så man är på väg att avlida iaf! och inte för killen som ska vara med och se på  och stötta och JA jonatan du kommer ändå att vara tvungen att vara med när och om vi får barn... ingen diskussion om det.... ja det va en lite parantes...

nä men fy fasen...

det va ju inte alls det här jag skulle skriva eller som jag tänkte skriva när jag satte mig men nu blev det så...

och får jag barn igen ska jag ha ALL bedövning som går!!! emen INTE STERILA KVADDLAR!! det gjorde ju fan svinaont!!! och hjälpte gjorde det inte heller! skit va det!

eller fast när jag tänker efter så tror jag nog inte att jag skulle vilja ha smärtlindring... äh skit samma det är ju inte aktuellt under de närmaste 9 månaderna ändå;)

men till det jag skulle berätta då...
äh kommer inte ihåg vad det va längre nu börja jag tänka på förlossningar ist... imorgon fyller iaf Lovisa år.. 7 år!! det är ju helt sjukt! 7 år sen oc jag minns det som igår när hon föddes! helt underbart när hon väl var ute och jag låg stilla och inte ansträngde mig alls och var fullproppad med alvedon! då va det underbart;)

så idag har vi haft barnkalas här. skönt att få det överstökat... Lovisa är toknöjd med dagen och sina pressenter!



taget med mobilen så är dålig bilder.. men här är hela gänget=)



godispåsar till skattjakten... EXAKT samma i varje påse så det inte blir något tjaffs!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0