Onsdag

Är det onsdag idag???
Eller jo det måste det ju va för det va ju DH igår på tv, hade jag inte kollat på det hade jag trott att det va tisdag idag helt bombis på det...

Idag är jag hemma på morgonen, jag har sovit så jäkla dåligt inatt sammanlagt max 4 timmar och nu är jag skittrött och jag är själv i butiken idag med så jag behöver ta det lite lugnt nu på morgonen, och när jag tänker efter borde jag då ha åkt till gymmet för det hade nog varit lugnare än att vara hemma.. nu har jag plockat i och ur diskmaskinen vikt ihop tvätt hängt upp tvätt och laddat en ny maskin städat i köket och dsammsugit nedervåningen...
och VATTNAT BLOMMOR!!!!

Tyckte dom börja se lite ledsna ut så det va nog dags...

Igår efter jobbet åkte jag till stallet och red... mycket najsigt och mysigt nu när det är så mycket snö att pulsa runt i=)

Jag va och handla lite igår med så köpte hem lite grejer för att kunna göra Rocky Road, har inte gjort det men det va ju så förbannat poppis förra året så får göra det i år och det verka ju så snabbt och enkelt med.. lägger upp recept och bilder när jag fått tid till att göra dom =)

Jag har ju laddat för julen skitlänge nu och nu är det 2½ v kvar och jag vet inte om jag vågar börja med godiset som skall bakas för jag är rädd att det blir dåligt... BLIR DET DE??
är det någon risk att det blir dåligt på 2 v?? någon som vet det??

Har försökt hitta hur långt innan man kan börja med det står ju ingenstans...


Vi har ett problem i den här familjen.. Allt och då menar jag verkligen ALLT som jag köper med socker i äts upp innan jag hinner använda det till det jag ska.. och nu innför jul och allt som sagt så har jag ju köpt hem lite saker jag kommit på när jag varit i affären och jämt när jag kommit till skafferiet 1-2 dagar senare så ser jag att det bara är pappret/ förpackningen kvar på det jag köpt och INTE hunnit använda...

och varje gång jag konfronterat sockermonstret så får jag till svar " ja men hur ska jag kunna veta att du skulle använda det??" "- för att jag inte köper hem det annars"

Och nu är jag lite less på det så igår när jag köpt hem saker till rocky road så gjorde jag så här...



Nu borde han ju förstå att det skall användas.. ELLER???


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0